چگونه ایران مال ایران مال And Love - چگونه آنها یکسان هستند

 

در ابتدای راه بام تهران توچال و مسیر سلامتی، در حین راه به اولین تفریحی که بر می خورید باشگاه تیراندازی این مجموعه می باشد و رو به روی بوستان سلامتی 1 قرار گرفته است. این منطقه تفریحی در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا، مسیر اصلی منتهی به رشته کوههای البرز مرکزی است و همه ساله افراد زیادی با عبور از این مسیر زیبا و دیدنی به قله توچال و سایر قلههای مرتفع میرسند. جایگاه ویژه تماشاچیان با ظرفیت ۴۰۰ نفر، امکان برگزاری مسابقات رشتههای مختلف ورزش زمستانی را با حضور علاقهمندان به این رشتهها فراهم میکند. ورودی شماره دو (G1) امکان دسترسی به پارکینگ طبقه G1 را فراهم میکند. برای دسترسی به پارکینگ پیست یخ از سمت کرج افراد باید در بزرگراه شهید خرازی (غرب به شرق) وارد کنارگذر شمالی و سپس ورودی شماره دو (G1) شوند. این مجتمع در منطقه ۲۲ واقع شده است؛ این همان منطقهای است که به گفته برخی کارشناسان، برجهایش مسیر تنفس تهران را مسدود کرده؛ منطقهای که پس از ساخت یک دریاچه تفریحی، قرار شد به مرکز گردشگری تهران تبدیل شود و قیمت املاک آن بالا رفت. علاقهمندان از سن ۹ سال به بالا علاوه بر حضور تفریحی میتوانند از کلاسهای آموزشی پاتیناژ ایرانمال نیز استفاده کنند.

ایران مال کجاست و چه بخش هایی دارد - رهی نو 18:54 - حضار بنا به درخواست سیروان موبایلهایشان را بالا می گیرند تا نورش فضا را برای اجرای «دلم گرفته» رمانتیک کند. این بنا از نظر معماری و تاریخی و گردشگری، از بناهای مهم تهران به شمار می آید. یکی دیگر از بخشهای موجود در مجموعه ایران مال بازار سنتی میباشد که با هدف احیای سنتهای ایرانی در مساحت 10 هزار متر مربع ساخته شده است، بد نیست بدانید معماران و سازندگان بازار سنتی در طراحی این بخش از ایران مال، از معماری بازایهای سنتی معروف کشور یعنی بازار تبریز، اصفهان، شیراز و غیره الهام گرفتهاند. مرکز نمایشگاهی: مرکز نمایشگاهی ایران مال در پنج طبقه با ۴۵,۰۰۰ متر مربع وسعت و امکانات بهروز و پیشرفته بستر مناسبی برای میزبانی نمایشگاهها و رویدادها تخصصی، ملی و بینالمللی فراهم آورده است. گزارشها درباره حضور کاظم صدیقی، امام جمعه تهران و محمود کریمی، مداح، در مراسم افتتاح مسجد مجتمع «ایرانمال» و سپس لغو حضور این دو نفر، بار دیگر نام این مجتمع و علی انصاری را مطرح کرد. ضمن اینکه این محل را با نام باغ کتاب ایران مال نیز میشناسند.مساحت کتابخانه ایران مال چقدر است؟ چنین مجموعهای با ۳۲ هکتار مساحت، میتواند هر روز جمعیت بزرگی را به انتهای بزرگراه همت (خرازی) بکشاند؛ مسیری که یکی از شاهرگهای اتصال تهران به کرج است. دو ورودی مجزا در مسیر بزرگراه خرازی از شرق به غرب و یک ورودی در محور غرب به شرق این بزرگراه، برای دسترسی به ایرانمال در نظر گرفته شدهاند. منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: مجید مددی)کار ساخت کتابخانه ایران مال در سال ۱۳۹۰ هجری شمسی کلید خورد و بعد از کتابخانه ملی، لقب بزرگترین کتابخانه ایران را از آن خود کرد. منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: مجید مددی)به کتابخانه ایران مال، جندی شاپور نیز گفته میشود. بانوان و آقایان میتوانند بهطور همزمان، اما در دو بخش مجزا (زمین با تقسیمکنندههایی کوتاه به دو بخش بانوان و آقایان تقسیم میشود) در پیست یخ به تفریح و تمرین بپردازند.آیا امکان آموزش در پاتیناژ ایران مال وجود دارد؟

در این مجموعه حضور روی پیست تنها با تجهیزات کامل امکانپذیر است. همچنین حضور در جایگاه تماشاچیان برای عموم آزاد و رایگان است. تهویه مناسب و مخصوص سالن یخ، نورپردازی حرفهای و دکوراسیون مبتنی بر اشکال یخی، حضور در این سالن را خوشایندتر میکند.پارکینگ اختصاصی، جایگاه ویژه تماشاچی، زمین یخ، تجهیزاتی برای حفظ تعادل افراد مبتدی و کودکان، فروشگاه تجهیزات ورزشهای زمستانی، غرفه عکاسی و کافه از جمله بخشها و امکانات آیس باکس هستند و در کنار هم آرامش و رضایت مراجعان را فراهم آوردهاند. سالن پیست یخ، سالن بولینگ، جاده سلامتی، سالن بدنسازی، باشگاه بیلیارد، مرکز پزشکی ورزشی، باشگاه بدنسازی، استخر و اسپا و ورزشگاه چند منظوره از بخشهای ورزشی ایران مال به شمار میروند. میز بزرگی در مرکز سالن و میزهای کوچک چهار نفرهای در اطراف آن وجود دارد که میتوانید دور آنها بنشینید و کتاب بخوانید. در این بنا تزئینات زیادی به کار رفته است که شامل گچ بری، خاتم کاری، سنگ تراشی، منبت، مشبک و آینه کاری می شود. بخشهای فرهنگی مختلف نظیر پردیس سینمایی، گالری آثار تجسمی و کتابخانه ایران مال دستبهدست هم دادهاند تا بازدیدکنندگان زیادی با هدف استفاده از آنها راهی ایران مال شوند.کتابخانه ایران مال که به کتابخانه جندی شاپور نیز شهرت دارد، با معماری گوتیک و تعداد زیاد کتابهای خود، هر بینندهای را شگفتزده میکند. «ایرانمال» که در منطقه تازهساز غرب تهران واقع شده، با مالهایی که در گذشته در ایران ساخته شدهاند، متفاوت است. امروز قیمت هر متر آپارتمان در این منطقه دستکم ۱۰ میلیون تومان است. عکاس: محسن رحمانیفود کورت مگامال در فضایی به بزرگی ۲,۴۰۰ متر مربع در طبقه دوم قرار دارد. ↑ «جا به جایی بخشی از مشاغل بازار بزرگ تهران در دستور کار | تشکیل پرونده ساخت و سازهای غیرمجاز در قوه قضاییه». ↑ «از اجباری شدن حجاب تا دختران خیابان انقلاب». لذا کسبهی باز همگی مُصِر شدند تا سقفی برای بازار تعبیه کنند.

در بعضی ساختمانها بیش از یک موزه تعبیه کردهاند و تعدادی از کاخها نیز امروزه مورد استفاده اداری یا نهاد ریاست جمهوری قرار گرفتهاند. با استفاده از وسایل نقلیه عمومی در سطح شهر بهراحتی میتوانید به این بام زیبا بروید. پهنای دروازه باغ ملی از شرق به غرب، حدود ۲۶متر است که با احتساب برجهای نگهبانی سابق به کمتر از ۴۷متر میرسد. نقشه این باغ را طراحان و مهندسان انگلیسی طراحی کردهاند و معماری آن را سردار افخم اجرا کرده است.مساحت پارک نیاوران ۶۲ هزار متر مربع است که هشت هزار متر مربع آن گلکاری و در حدود ۲۰ هزار متر مربع چمنکاری شده است و درختان متعددی نیز در آن وجود دارد. تالار، فضای مستطیلمانندیست که در امتداد دو طول و یک عرضش، میزبان طاقچهها، ایوانچهها و طاقنماهاست. این باغ بزرگ برای تماشای پرندگان است که در دو فاز مختلف طراحی شده است. پاتیناژ همچون دیگر بخشهای مجموعه ایرانمال، در روزهای یک فروردین، ۲۱ رمضان، تاسوعا، عاشورا، اربعین حسینی و ۲۸ صفر تعطیل است. کتابخانه مرکز خرید پالادیوم دارای قفسه هایی زیبا و پر از کتاب های ایرانی و خارجی در زمینه های ادبی ، هنری ، روانشناسی ، فلسفی و در بسیاری دیگر از زمینه هایی است که می تواند بهترین محیط برای گذراندن اوقات فراغت شما باشد. بازار بزرگ ایران از بهروزترین مجموعههای کلانشهر تهران در حوزههای تجاری، فرهنگی، تفریحی و ورزشی است. دسترسی با مترو: ایستگاه ایران خودرو در خط پنج مترو نزدیکترین ایستگاه مترو تهران به بازار بزرگ ایران است. فردی که با مقامات سیاسی از حسن خمینی گرفته تا غلامعلی حداد عادل رابطه دارد و بسیاری از مقامهای جمهوری اسلامی نیز از این مجتمع تحت تملک او بازدید کردهاند. ایرانمال بین دو شهر تهران و کرج و نزدیک به دو جاذبه پرطرفدار پارک چیتگر و دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس) قرار دارد.

بام تهران با هوای سالم و فضای کوهستانی که دارد، می تواند انتخاب خوبی برای رهایی از شلوغی، ترافیک و هیاهوی شهر تهران باشد تا مخصوصا در روزهای میانی هفته لحظاتی را با لذت بردن از مناظر کوهستانی و هوای پاک آن به آرامش سپری کنیم. پلههای کتابخانه از سنگ مرمر سفید و نردههای چوبی هستند و هر بازدیدکنندهای را ترغیب میشود تا عکسی یادگاری از آن بگیرد.کتابخانه ایران مال به مکانی برای بازدید گردشگران تبدیل شده است و بسیاری از افراد با هدف بازدید از کافه، تفریح و عکاسی از این بخش استفاده میکنند. منابع عکسها: وبسایت ایران مالسالنهای ورزشی: علاقهمندان به رشتههای ورزشی مختلف ایران مال را بهخوبی میشناسند. علاقهمندان به رشتههای اسکیت روی یخ باید برای شروع دورههای تخصصی، دوره اسکیت پایه آیس را بگذرانند؛ گذراندن این دوره با توجه به استعداد هر فرد، حدود سه تا پنج ماه زمان میبرد. با استفاده از خط پنج مترو (صادقیه-هشتگرد) که یکی از خطوط برونشهری مترو تهران است، میتوانید به بازار بزرگ ایران دسترسی داشته باشید. این کتابخانه یکی از باارزشترین و جذابترین مکانهای فرهنگی پایتخت بهحساب میآید که در طبقه دوم بازار بزرگ ایران یا ایران مال قرار دارد. کارنا سرنا، سیاح اروپایی که در سال 1294 ه.ق به ایران آمده بود و بخت آن را داشت که قصر نیاوران را ببیند، درباره این بنا اینطور نوشته است: «زیباترین اقامتگاه تابستانی ناصرالدین شاه قصر نیاوران است. در آن روز، روحانیان، شاهزادگان و رجال به این باغ میآمدند، برای سلامت شاه دعا میکردند و احیاناً هدایایی تقدیم مینمودند. منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: لوئیز پائول)کتابخانه ایران مال در طبقه دوم بازار ایران مال در منطقه ۲۲ تهران قرار دارد. این همه ماجرا نیست و در کنار مطالعه کتاب و گردش در این محل میتوانید در کافه این مجموعه، خود را به یک نوشیدنی مهمان کنید و تجربهای بهیادماندنی داشته باشید.منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Behnamnw)این طور به نظر میرسد که در کتابخانه از تلفیق معماری گوتیک و ایرانی استفاده شده است.

از معروفترین این کتیبهها میتوان به کتیبههای شاپور و اردشیر در نقش رستم، کتیبه شاپور یکم در نقش رجب و کتیبه کرتیر در نقش رجب اشاره کرد. از امتیازات مهم این مجموعه تفریحی و ورزشی باید به پارکینگ بسیار مجهز، غرفهها و بوفههای خرید خوراکی، سرویسهای بهداشتی که همیشه شسته شده هستند و باجههای پرداخت الکترونیک اشاره کرد. هوای پاک و خنک، هیاهوی جوانانی که دورهمی خود را به این منطقه آوردهاند و خوراکیهای خوشمزه، این سفر لذتبخش را در ذهن شما برای همیشه ثبت خواهد کرد. از آنجایی که این منطقه کوهستانی است در زمستان مسیر آن کمی سخت می شود و همه افراد نمی توانند سفر کنند. بهتر است با مترو و از زیرزمین مسیر خودت را پیدا کنید تا ترافیکها کلافهتان نکند. در نتیجه با این مقایسات، به راحتی می توانید نسبت به سلایق خود، یکی از این مناطق را برای بازدید انتخاب کنید. استفاده از سالنهای سینمای این مجموعه به عنوان یکی از سالنهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه امسال، و سپس راهاندازی شعبهای از یکی از فروشگاههای زنجیرهای مشهور تهران، پای تعداد زیادی از شهروندان تهران را به این مجموعه باز کرد. محمدجواد شیرازی، رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران، اوایل سال گذشته بارها به «دهها هزار متر تخلف» ایران مال اشاره کرد.

از روزگار آقامحمدخان تاکنون، تهران، پایتخت ایران است و نزدیک به یک پنجم جمعیت، منابع اقتصادی، مراکز فرهنگی و آموزشی و تمام نهادهای سیاسی این کشور را در خود جای داده است. حیاط اصلی کاخ گلستان تهران یکی از زیباترین باغ های ایرانی می باشد که در آن درختان کهنسال زیادی به چشم میخورد و با تعداد اندکی حوض های ریز و درشت با چندین صندلی برای استراحت بازدید کنندگان قرار دارد ، نرخ بلیت بازدید از حیاط اصلی در حال حاضر سه هزار تومان می باشد. از دیگر تجهیزات آفرود و کمپینگ می توان به وافل بردها اشاره نمود که انتخابی عالی برای جایگزین شدن با پمپ های هوا هستند؛ اما وافل برد چیست؟ از برجستهترین ساختمانهای آموزشی در طول خیابان ولیعصر نیز میتوان به دانشگاههای خواجه نصیر الدین طوسی، امیر کبیر و ساختمان دانشکده هنر، اشاره کرد. صندلیهای راحتی یک نفره نیز در این سالن تعبیه شدهاند که برای استراحتی چند دقیقهای مناسب به نظر میرسند. سالن وسیع پاتیناژ یکی از بخشهای مهم ورزشی بازار بزرگ ایران محسوب میشود. این مسیر به پارکینگ طبقه G1 منتهی میشود. در این بزرگراه به مسیر خود ادامه دهید تا بتوانید به خیابان آجودانیه دسترسی پیدا کنید.پس از آن که به خیابان آجودانیه رسیدید، وارد خیابان سباری شده و به سمت پارک زیبای شطرنج بروید. عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خواستار توجه ویژه به سند خیابان ولیعصر در ضوابط طرح تفصیلی شد. شاید تهران دریا نداشته باشد و تصور تفریحات آبی در این شهر سخت باشد، اما این دریاچه یک مکان فوقالعاده برای لذت بردن از یک روز متفاوت در تهران است.

تنها در تابستان ها امکان بازدید و خرید از این مجتمع گاهی تا ۱۱ شب ادامه دارد. در پارک نیاوران که عصر ها کنار حوض آب بزرگ محوطه مرکزی اش، پاتوق خانم ها و آقایان نیاورانی برای پیاده روی عصر گاهی و صبحگاهی می شود، امکانات متنوعی در اختیار شهروندان تهرانی قرار دارد که از آن جمله می توان به ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آمفی تئاتر، زمین تمرین اسب سواری، سالن ورزشی بانوان و هم چنین استخرهای بزرگ و محوطه چنار ۱۵۰ تاکسی فرودگاه امام خمینی ساله نام برد. نام علی انصاری، مالک پاساژهایی همچون بازار آهن، بازار مبل ایران و بازار موبایل ایران، در پروژه «ایرانمال» هم هست. همچنین کمپهای استعدادیابی برای تمامی گروههای سنی زیر نظر مربیان تیم ملی، در پاتیناژ ایران مال برگزار میشود. در ایران مال برترین برندهای رستوران، فست فود، کافی شاپ و شیرینی و شکلات ایران در محیطی آرام و مدرن از مراجعان میزبانی میکنند. وسایل ارزشمندی که در موزه مخصوص قابل بازدیدند، اغلب از داراییهای شاهان قاجار بهجا مانده که از یادگاریهای پادشاهان و هنرمندان پیشین تا پیشکشهای درباریان اروپایی را شامل میشوند. قانون اجازه ترک مناقصه وسایل روشنایی جاده مهرآباد - مصوب ۴ اسفند ۱۳۴۳ مجلس شورای ملی و ۱۹ اردیبهشت ۱۳۴۵ مجلس سنا.

قانون اجازه فروش مصنوعات آموزشگاههای حرفهای تا میزان یکصدهزار ریال بدون رعایت آییننامه معاملات دولتی - مصوب ۲۰ آذر ۱۳۴۵ مجلس شورای ملی و ۱۴ آذر ۱۳۴۵ مجلس سنا. این قانون در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۳۴۳ به توشیح محمدرضا شاه پهلوی رسید. همچنین محوطهای در بیرون باغ کتاب و جنب دریاچه هنر طراحی شده است که به باغ غذا معروف است و به نوعی فودکورت باغ کتاب به شمار میرود. سردر باغ ملی تهران بنایی است که در دوران فتحعلی شاه قاجار ساخته شده است. ساخت این مجموعه در سال ۱۳۹۰ آغاز شده و هنوز تکمیل نشده است. ظلالسلطان به پیشکار خود «رضا قلی­خان»، ملقب به «سراج الملک» دستور ساخت این عمارت را داد. جالب است بدانید سعدآباد قدیمیدر ابتدا تنها هشت هزار متر در کنار رودخانه با یکی دو عمارت بوده که پس از کودتای سال ۱۲۹۹ توسط حاج آقا رضا رفیع ملقب به قائم مقام الملک، دوست و ندیم رضا شاه پهلوی، از ابولفتح سردار اعظم به مبلغ چهارصد هزار تومان خریداری شد و پس از افزودن باغهایی دیگر به محل استقرار تابستانه رضاخان تبدیل شد. چند بخش مجموعه، از جمله کتابخانه و بازار سنتی، برای بازدید آزاد گذاشته شده و همین بخشهاست که در تصاویر کاربران اینستاگرام دیده می شود؛ تالار کتابخانهای عظیم با دیوارها، قفسهها و میز و صندلی چوبی، که لوسترهای اشرافی و فرش دستباف بسیار بزرگی آن را تزیین کرده است. تالار آینه یکی دیگر از قسمت هایی است که در کاخ اختصاصی قرار دارد. تعدادی مجسمه نیز در کتابخانه وجود دارد که متاسفانه هیچ راهنما و توضیحی برای آنها در نظر گرفته نشده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.